Dag 19

11 juni 2017 - Vancouver, Canada

Bomen en Brug

We hadden het thuis al gezien op internet en we wilden er perse naartoe.  Naar de oudste bezienswaardigheid van Vancouver. Capilano Suspension Bridge Park. Zeg maar een soort Efteling maar dan met als thema water  en vooral de hangbrug.

Kleine historie:  Sinds 1889 kocht een schotse immigrant veel grond. Alleen er zat een canyon tussen. Hij gaf indianen de opdracht een houten hangbrug te bouwen. Die brug is er na modernisering in 1903 en 1956 nog steeds. De brug is aan weerszijden vastgemaakt aan een grote douglas spar. Hij is stevig, heel stevig. Er kunnen 2 volgeladen Boeings 747 op en hij draagt ze. Dat bewees de brug in 2006 nogmaals toen tijdens een hevige storm een 46 ton zware spar op de brug viel. Hij ligt er nog steeds, althans nu naast de brug.  70 meter boven de rivier. Er is inmiddels een heel park omheen gebouwd. Je kunt een cliffwalk doen en een lange wandeling tussen de bomen door op 30 mtr hoogte! Van boom naar boom via kleine hangbruggen. Werkelijk prachtig. Wat n oabmtuur.  Bij de brug hing een bordje “Niet opzettelijk slingeren” . Pauline’s kennis van de engelse taal was op dat moment ver te zoeken. Niet alleen de 130 meter lange hangbrug maar ook de kleinere varianten slingerden heen en weer als zij daar vrolijk een kermisattractie van maakte. Echt lachen! Nog een duitse braadworst gehad van $ 15 (!) en toen weer terug gelopen naar de camping. (is maar 4 km) . Maar er rijdt ook een gratis shuttle bus. S middag weer naar Vancouver. Nu over de boulevard langs de haven. Echt een lang stuk. Onderweg gestrand bij een leuke tent waar ze lekkere biertjes hadden. Rondom gelukkig weer op de bus gestapt en terug naar de camping. Wat weer n dag man. Nog 2 nachtjes. Camper overmorgen inleveren tussen 08.00 en 10.00 uur. Voor overmorgen hebben we nog een verrassing in petto.  Dus eh Tot Meugn

1. Els:
    11 juni 2017
    Zeg wat mooi om zo hoog te lopen en dat uitzicht ongelooflijk mooi
    Jullie zijn echt mazzel pikkers
    Nog een poar dagen en dan weer terug naar huis
    Pfff
    Maar wel met onvergetelijke ervaringen
    Doei
  2. Christine:
    11 juni 2017
    Het Zalando voor de liefhebber fantastisch zijn, maar ik moet er niet aan denken, alleen al bij het zien van de foto's wordt ik al duizelig.
    Nog een paar goede dagen daar.
  3. Christine:
    11 juni 2017
    Zalando? Dit is de eigenwil van de ipad
  4. Elisabeth Smittenberg V D Reijde:
    Indrukwekkend allemaal!!
  5. Claudia:
    12 juni 2017
    man o man wat mooooiiii allemoal .