Dag 16

8 juni 2017 - Ucluelet, Canada

Lopen

Jaja dag 16 alweer. Wat we graag wilden doen hier in Uclulet was de 7km Pacific trail. Je raadt het al deze loopt langs de oceaan.  Vanaf de campground eerst naar het begin gelopen en toen gestart. Echt weer adembenemende uitzichten gezien.  Je zou zeggen hmmm weer die uitzichten maar “believe us…” het verveelt nooit. Voordat we gingen lopen een ontbijt genomen bij de plaatselijke ontbijtshop. Nou dat was net een warme maaltijd. Kun je zowat de hele dag mee doen. Om een uur of 15.00 waren we terug bij de RV oh sorry camper. Nou even chillen en toen las ik dat 30 km noordelijker er een nagenoeg onbegaanbare trail was rechtstreeks het bos in. Die kwam uit bij een in 1945 neergestort  militair vliegtuig van de Royal Canadian Airforce type Canso 11007. De trail begon aan de kant van Highway 4 en je moest 2 km verderop parkeren. Vervolgens vanaf de parkeerplaats (Radar Hill) terug naar de highway, vervolgens rechtsaf slaan en over die weg lopen. Bij de 15e telefoonpaal (!) moest je rechtsaf hup het bos in. Dus 2 km over die weg en hup rechtsaf.  Pauline begon gelijk 2 stokken te zoeken en begon daarmee op elkaar te rammen als een soort van tambour. IK begreep de bedoeling niet maar het zou beren afschrikken.  Op zich was ik wel blij met deze lawaaischopperij want er was sinds gisteren alarm afgegeven dat er veel zwarte wolven waren. Meer dan anders.  Je moest honden aan de lijn houden. Dat  kwam goed uit want wij hadden geen hond (meer).  Die trail zijn we dus begonnen om 17.00 uur. Het was 5 km lang maar dan door enorm waterige paden. Moesras en modder waar je tot je knieen in wegzakte. Je moest dus over omgevallen boomstammen lopen. Nu begrepen we waarom ze laarzen hadden aanbevolen. We liepen inmiddels 5 kwartier. Het begon iets te schemeren en ook de mugjes zagen 2 in korte broek geklede lekkernijen voorbij komen. We wisten zeker dat we er vlakbij waren maar we hebben het vliegtuig niet gevonden. Enorm balen. We moesten een beslissing nemen…doorgaan met kans op donker of terug. We zijn terug gegaan. Via touwen en lintjes die door het bos hingen kwamen we weer op de snelweg terug. 19.30 uur inmiddels.  We twijfelden zelfs of het vliegtuig er wel was nog. Maar een lifter die we onderweg meenamen ( met surfboard) had het zelf gezien. Nog snel terug naar de winkel om wat soep te halen. Net op tijd. Wist je dat canadees geld van plastic is? En koningin Elisabeth staat er op. Apart toch? Nou ja…. Pfff we  hadden graag dat vliegtuig willen zien maar goed. Nou wat weer n verhoal.  Tot Meugn.

1. Christine:
    8 juni 2017
    Hint! Altijd een lange broek aan bij het lopen! Al is het maar een dunne en iets met lange mouwen!
  2. Karin:
    8 juni 2017
    Heerlijk lezen weer! En Pien jij kan zo een berenverschrikker worden.. whahahaha....Take care!
  3. Elisabeth Smittenberg V D Reijde:
    8 juni 2017
    Wat een verhaal weer.....
    Doodeng !
  4. Joop:
    9 juni 2017
    Woow wat spannend! Hoeveel kilometer zouden jullie afgelegd hebben deze 4 weken? Te voet bedoel ik.. x Vera
  5. Edith kuiper:
    9 juni 2017
    Wat een avontuur geweldig.
  6. Els:
    9 juni 2017
    Wat beleven jullie toch mooie onvergetelijke avonturen
    En gert jij kan het heel mooi verwoorden
    Chappeau
    Kus
  7. Els:
    9 juni 2017
    En zelfs mijn kids zijn onder de indruk
    Met als resultaat dat ze daar oik heen willen
    Nou bedankt
    Wha ha
  8. Claudia:
    9 juni 2017
    Jeetje wat een avontuur. Ik zie pien al voor me met die stokken ha ha.
    BTW : australie heeft ook plastic geld met de afbeelding van queen elisabeth. zij is nog steeds koningin van zowel canada als australie. leuk weetje. kwam ik achter toen ik in australie was
  9. Silvia:
    10 juni 2017
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen over deze prachtige reis.
    Lekker genieten !!
  10. Corien:
    10 juni 2017
    Leuke verhalen!! Wat een mooie onvergetelijke reis voor jullie! En wat een prachtige natuur!! Veel plezier nog!!